Dag 10: Verkennen van het schiereiland - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 10: Verkennen van het schiereiland - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 10: Verkennen van het schiereiland

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Augustus 2017 | Kroatië, Dubrovnik

We besluiten dat we aan een halve dag Dubrovnik genoeg hebben, hoe mooi ook. We rijden na het ontbijt richting noorden, met de zee aan onze linkerkant. We rijden langs veel leuke plaatsjes en als we een strandje tegenkomen gaan we erheen. In de baaitjes is het water rustig, maar op sommige plekken zijn de golven echt hoog omdat de strandjes meteen aan de open zee liggen.
We zien bijna alle dorpjes op het schiereiland via een prachtige route. Het is duidelijk dat mensen hier naast mosselvangst voornamelijk rondkomen van wijngaarden. We plukken wat trossen rode druiven en peuzelen ze op langs de kant van de weg.
We eindigen met een diner bij zonsondergang in Lovište. In het donker rijden we in 2 uur terug. Met dit heerlijk ontspannen dagje nemen we afscheid van de kust.