Dag 4: Ohrid - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 4: Ohrid - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 4: Ohrid

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Augustus 2017 | Macedonië, Ohrid

Na een heerlijke nacht in een super 'appartement' met een lieve gastvrouw bekijken we de stad en het meer. We ontbijten bij Noa voor 2-3 euro per persoon. Daarna gaan we naar het klooster van Sveti Naum. Waar je in Skopje vooral moskeeën hebt, lijkt Ohrid en het overige zuiden met al zijn kerken een stuk Christelijker. Het klooster is op zo'n 3 kwartier rijden van Ohrid, een rechte weg tot een parkeerplaats. Het laatste stukje moet gelopen worden. Het klooster is de moeite waard, maar wel super toeristisch, ook de prijzen. Je betaalt zo'n 70 cent om een kaarsje op te steken. We hebben ons oor te luisteren gelegd op het graf van Sint Naum en wat ze zeiden is waar: je hoort iets kloppen en het doet sterk denken aan het geklop van een hart.

Van daaruit kun je ook te voet of met een roeiboot naar de bron van het meer van Ohrid. Wij hebben er even aan het kiezelstrand gezeten en zijn later nog via Bay of Bones (hutjes op het water die we van afstand hebben bekeken) doorgereden naar een ander strand bij een camping (gratis toegang), Ljubanista. Daarna vervolgden we onze weg naar Ohrid. Daar gingen we bij een loungebar met (gratis) bedjes liggen aan het meer. Ze zijn zelfs niet langs gekomen om te vragen of we iets wilden drinken.