Dag 10 Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 10 Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 10 Ella

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 November 2019 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

We worden wakker met oerwoudgeluiden en heel harde regen. We zouden een fraai uitzicht hebben op een berg, maar het is zo mistig en regenachtig dat we op een wit gat uitkijken. Dat belooft niet veel goeds. We zouden vandaag de trein gaan bekijken als die langskomt op de Nine Arch Bridge. De vraag is of dit door kan gaan want het is zo vies. De hike naar Little Adam's peak in elk geval niet, zo zegt onze gids. De condities zijn te slecht.
Toch gaan we ervoor. Richting brug is een kleine, steile trip. Het regent en het is mistig, maar als de trein er eenmaal is is het erg mooi. Helaas staan we aan de verkeerde kant en zien we de trein van dichtbij aankomen in plaats van veraf. Op de weg terug klaart het een beetje op en we willen toch heel graag Little Adam's Peak beklimmen. Het pad is echt ontzettend modderig en glad. Manlief loopt met de kleine op de rug met paraplu en mijn Wibra-poncho maakt mijn dag toch nog een beetje goed. Ik draag een jumpsuit met lange broek en vestje, dat is wel nodig. Een paar keer liggen we bijna languit in de modder. Onze schoenen zijn waarschijnlijk niet meer schoon te krijgen. We proberen het wel op de Malediven, waar we 3 dagen hebben waar ze kunnen drogen, want met de hoge luchtvochtigheid hier zijn ze morgen nog even nat als vandaag. Het laatste stukje regent het echt heel erg hard. De paadjes zijn super glad. Boven aangekomen maak ik een selfie en het lijkt alsof ik bij de fotograaf ben, de achtergrond is wit van de mist in plaats van groen van het uitzicht. Ik heb de klim in ieder geval volbracht. Beetje balen is het wel als het opklaart terwijl we naar beneden lopen...

Onze homestay (Blue Ribbon) is prima. Beetje jammer dat de douche koud is. De eigenaar is super vriendelijk, een tikkeltje onderdanig misschien. Hij heeft een tuktuk en als het uitkomt brengtie je naar beneden. Je kan het ook in ongeveer een kwartier lopen, het is wel een steile klim. En in ons geval ook een modderige klim.