Dag 3 Waikkal-Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 3 Waikkal-Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 3 Waikkal-Negombo

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 November 2019 | Sri Lanka, Negombo

Tot mijn frustratie zie ik dat de mini in 1,5 uur tijd gisteren bruiner is geworden dan ik mogelijk in mijn hele vakantie ga worden. Want ik ben lichtroze, met een kleine uitwijking richting rood, zo is mijn teleurstellende constatering als ik in de spiegel kijk. Wat kan het leven soms toch oneerlijk zijn. Maar over dit grote levensobstakel zet ik me snel heen als ik de omgeving weer in me opneem. Wat is het toch prachtig hier. Het is nog nat van de bui van gisterenavond, waardoor de ochtendmist prachtig tot uiting komt. Na wat gechill aan het zwembad en een stukje aan zee te hebben gelopen (die overigens zo wild is dat de rode vlag uithangt en je er dus niet in mag zwemmen), vraagt onze chaffeur of we er nog uit willen. Dat willen we wel en we gaan later op de middag naar Negombo voor een stadstour. We zien verschillende Nederlandse invloeden, omdat de Nederlanders Sri Lanka ook hebben gekoloniseerd, halverwege de 17de eeuw. Leuk om te zien, maar ik denk zo dat er wel mooiere plekken op dit eiland zijn. Alles op straat is drietalig, de rondere letters zijn het Singalees, dit wordt door grofweg 3/4 van de bevolking gesproken, het langgerrekter lettertype is Tamil, voor de overige kwart van Zuid-Indiase afkomst. Onderaan staat alles in het Engels. Door de overheid worden sommige zaken ook in het Engels gecommuniceerd, dat wordt door veel mensen best redelijk gesproken, dit merken we ook wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 12913

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 01 December 2019

Sri Lanka en de Malediven

13 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

Balkantour

Landen bezocht: