Dag 1, de vlucht - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 1, de vlucht - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 1, de vlucht

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 November 2019 | Duitsland, Düsseldorf

The day before...
Yes, we zijn er klaar voor! Na een laatste dag alles hebben afgetikt op het werk en mijn collega's gek te hebben gemaakt met mijn gestuiter -morgen zou ik immers al vertrekken- was het dan echt bijna zo ver. De reis gaat beginnen!

Dag 1, de vlucht
We vertrekken om 11 uur thuis, voor de vlucht van half 3 naar Düsseldorf (circa een uur en een kwartier rijden). Omdat het zaterdag is, is het rustig op de weg (niet zoals de vorige keer toen we er 2,5 uur over gedaan hebben en onze vlucht net niet hadden gemist). We waren even vergeten dat je met een kleintje nergens hoeft te wachten en overal voor wordt gelaten. Wat een pech toch, zo'n slecht begin van de reis haha. Alles op ons gemakje kunnen doen, in tegenstelling tot Schiphol, waar het altijd haasten en dringen is bij de douane en paspoortcontrole. Echt een aanrader om als je in een grensgebied woont, van deze luchthaven te vliegen. Is vaak nog goedkoper ook.
Omdat onze kleine dude nog in een babybedje past, hadden we extra beenruimte. We zaten achter de keuken, en aan die achterkant van de wand kunnen ze het bassinet vastmaken. Nu is Emirates sowieso by far de fijnste vliegmaatschappij. Je hebt sowieso meer beenruimte, alles is net wat beter en luxer geregeld en iedereen heeft een persoonlijk scherm waar je zonder betaling films en series kunt kijken of muziek kunt luisteren. Goede muziek ook. En een koptelefoon krijg je er ook gratis bij. De kleine heeft zich prima vermaakt de eerste vlucht en is bijna continu wakker geweest. Hielp ook wel dat we 2 chille hipsters naast ons hadden zitten, waarvan eentje Tarzan in real life.