Dag 2, de vlucht deel 2 en aankomst - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 2, de vlucht deel 2 en aankomst - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 2, de vlucht deel 2 en aankomst

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 November 2019 | Sri Lanka, Colombo

We hadden een tussenstop op Dubai, en als je daar nog nooit bent geweest dan kijk je je ogen uit. Zo veel luxe en rijkdom, waanzinnig. Ik ga er nog een keertje terug om mijn ogen uitgebreid de kost te geven.
Ook deel 2 van de vlucht ging prima. We kregen het vroegste ontbijt dat ik ooit heb gehad (stapnachten daargelaten) zo rond half 4 's morgens. Kiddo in zijn bedje gelegd en zelf hebben we ook een paar uurtjes kunnen dutten.

Bij aankomst kregen we een ketting met orchideeën omgehangen, nadat we door een mevrouw in klederdracht begroet werden bij aankomst op de luchthaven. Voor het visum hoefden we niet te betalen. Dit is om het toerisme aan te laten trekken na de aanslagen van Pasen. We moesten wel alsnog een half uur in de rij staan om dit te laten registeren (dit keer zagen ze pas later dat we een kleintje bij ons hadden).
We werden opgehaald en ontmoetten onze chauffeur. Manlief ging aan de bijrijderskant zitten en dacht dat hij hallucineerde door het slaaptekort, omdat daar een stuur zat. Even vergeten dat het interieur anders is ingericht omdat ze hier links rijden, een restant uit de tijd dat Sri Lanka een Engelse kolonie was (eind 18de eeuw tot halverwege de 20ste eeuw). We werden naar het hotel gebracht (Suriya resorts Waikkal). Prachtig hotel, goed verzorgd. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in zo'n rustig resort ben geweest. Fantastisch voor ons, minder voor het hotel, aangezien er meer personeel was dan gasten. 's Middags hebben we gedrieën een kort dutje gedaan zodat we het nieuwe ritme snel op konden pakken. Verder hebben we gewoon lekker gerelaxed in en aan het zwembad. Daar is vakantie tenslotte ook (deels) voor, toch?