Dag 6 Polonnaruwa & Kaudulla National Park - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 6 Polonnaruwa & Kaudulla National Park - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 6 Polonnaruwa & Kaudulla National Park

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 November 2019 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Als je cultuur wil, ga dan naar Polannaruwa. De tweede koningsstad van het land staat vol met oude ruïnes, stoepa's en boeddhabeelden. Zorg dat je knieën en schouders bedekt zijn en maak geen foto's terwijl je met de rug naar een boeddhabeeld, dat wordt als respectloos gezien en die foto's ga je moeten wissen als ze het zien. Het is er overigens erg heet, zoals wel vaker bij ruïnes het geval is.
We hebben weer lekker geluncht, en alweer dingen gegeten waarvan ik niet wist dat ze in curry's gebruikt konden worden of überhaupt bestonden, breadfruit, jackfruit, en een boel groenten waarvan ik de naam niet kan reproduceren.

's Middags zijn we naar Kaudulla National Park geweest. Een hobbelige rit, maar dan heb je ook echt wat: olifanten op een paar meter afstand, zo pachtig om te zien! De grote beschermen de kleintjes door om ze heen te gaan staan. Hoewel er bijna evenveel jeeps als olifanten waren (we hebben er zo'n 200 gezien), ging dat goed samen. De olifanten leken geen last te hebben van de jeeps, maar waren wel op hun hoede. Naar deze beesten kun je echt uren kijken, hoe ze gras plukken met hun slurf en het vervolgens in hun mond stoppen, hoe ze zorg dragen voor de kleintjes en hoe ze elkaar beschermen als er eentje aan de andere kant is beland waar de jeeps staan.
Terug bij het hotel, inmiddels de derde en laatste dag, voelen we ons echt een koningskoppel, koningstrio. Ze hebben alle moeite gedaan om het ons naar de zin te maken. In vergelijking met bijvoorbeeld het Caribisch gebied, waar ze smeken om fooi na elke kleine handeling, blijven ze hier lachen en blijven ze vriendelijk, altijd, zelfs als je even geen kleingeld hebt.