Dag 7 Dambulla - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu Dag 7 Dambulla - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Anne Adams - WaarBenJij.nu

Dag 7 Dambulla

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 November 2019 | Sri Lanka, Dambulla

We werden wakker van de regen die de hele nacht op het dak van onze lodge heeft gedrupt, soms zacht, vaak hard. In ieder geval hard genoeg om met paraplu naar buiten te gaan. We konden uitslapen omdat we in tegenstelling tot de vorige dagen, toen we om half 8 werden opgehaald, nu pas om 9 uur hoefden te vertrekken.
Allereerst naar een fabriekje waar ze stoffen doen kleuren en verven met de prachtigste motieven. Mega commercieel natuurlijk, aangezien de rondleiding maar 5 minuten duurt en ze hopen dat je zeker 3 keer zo lang in de 3 keer zo grote winkel besteedt.

Vervolgens zijn we naar Dambulla gegaan, naar de rotstempels. Heel gaaf om te zien, meer dan 150 Boeddha's in 5 grotten. Ook hier is de entreeprijs best flink, 7 euro 50 p.p. Boven aangekomen zijn we beroofd: ik wilde ik een zak soepstengels voor de uk pakken. Ik had niet in de gaten dat er een aap in volle vaart op me afgerend kwam, me besprong en de soepstengels zo uit mijn hand rukte. Nou, het beest had in ieder geval de dag van zijn leven. Hij wel, mijn kind iets minder.

Onderweg zijn we naar een kruiden- en specerijentuin geweest. Hier kreeg je uitleg over de kruiden en specerijen en hoe ze gebruikt worden, in eten, in medicijnen en tegen welke kwalen. Daarna kun je als je wil een gratis massage krijgen, waarbij fooi zeer gewaardeerd wordt, zo wordt ons verteld. Terwijl manlief wordt gemasseerd met een van de producten uit het assortiment, krijg ik een lijst van deze producten en een uitleg van wat het ook alweer is. Dit verkooppraatje duurt ongeveer even lang als de rondleiding.

Later zijn we nog naar de botanische tuinen gegaan. Omdat het de hele dag regende kwam dit minder tot zijn recht. De enorme bomen zijn erg indrukwekkend om te zien. Kortom: als je ervan houdt prachtig, als je geen fan bent van een met bomen en planten aangelegd park, kun je je de 10 euro p.p. beter sparen.

Het B&B waar we aankomen (Thotupola Residence) is op de eerste etage bij mensen thuis. We worden verwelkomd met een drankje. De gastvrouw en haar zoon zijn aan het stoeien om de hond zijn tuigje om te doen en proberen het beest met zijn 2 vast te houden. Op een gegeven moment wordt ons gevraagd of we even naar boven willen gaan. Ik ben ervan overtuigd dat ze iets met de hond gaan doen wat wij niet mogen zien. De chauffeur staat beneden en ik neem me voor om hem morgen te vragen wat er met de dog happend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 12963

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 01 December 2019

Sri Lanka en de Malediven

13 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

Balkantour

Landen bezocht: